Moment captured by Marius Mariș |
www.the-workaholi.com | www.komiti.media

Lector: Drd. Mihai GOȚIU

Data de începere curs: 11.04.2022

Cursul răspunde uneia dintre marile provocări ale secolului al XXI-lea, în care specializările în domeniile jurnalismului și comunicării de mediu reprezintă, deopotrivă, o necesitate și o oportunitate. Cursul este destinat, deopotrivă, profesioniștilor și studenților din domeniile comunicării și jurnalismului (pentru specializare în domeniul mediului), cât și studenților și specialiștilor în știința și ingineria mediului, biologie, geografie, silvicultură, științe politice și administrative, economie, drept etc., comunicatorilor din organizații non-guvernamentale ori din instituții publice și private (pentru dobândirea de competențe de comunicare).

Ediția II

Durata cursului: 11.04.2022-19.04.2022

Data evaluării: 29.04.2022

Data acordării atestatelor: 06.05.2022

Taxă curs: 100 lei

Ediția I – 22.11.2021 – 18.12.2021

 

Partea Introductiv-teoretică

Context global și local. Necesitatea și oportunitatea specializării în jurnalismul și comunicarea de mediu

Background-ul jurnalismului și comunicării de mediu (scrierea naturii, jurnalismul de investigație, jurnalismul de știință, advocacy și campanii de mediu)

Probleme de etică în jurnalismul și comunicarea de mediu

Actori interesați (comunități locale, activiști, ong-uri, jurnaliști, decidenți politici și autorități publice, firme de lobby și publicitate, grupuri de interese speciale)

Partea aplicativă și studii de caz

Utilizarea tehnologiilor digitale (campanii Greenpeace, Friends of the Earth, WWF, Salvați Roșia Montană, Declic)

Generarea de conținut specific (scris, foto, video, pagini și platforme online)

Soluții creative (studiu de caz: campaniile MindBomb)

Utilizarea rețelelor sociale (generare de conținut specific, adresabilitatea, identificarea grupurilor țintă, metode de optimizare și extindere a audienței, promovarea conținutului, campanii pe rețele sociale)

Surse autorizate în jurnalismul și comunicarea de mediu (capcane: ”societatea civilă convenabilă”, crearea de experți falși, campanii de publicitate etc.)

Strategii de mistificare/dezinformare în jurnalismul și comunicarea de mediul (studii de caz: generarea unei ”controverse”, campaniile industriei tutunului, ale industriei combustibililor fosili, Cazul Roșia Montană, lobby-ul industriei lemnului)

Campanii de presă și comunicare de mediu (studii de caz: Roșia Montană; organisme modificate genetic)

Ghid de decontaminare (pașii pentru deconstruirea eficientă a știrilor false, cele mai ”virale” informații false despre mediu și schimbări climatice și deconstruirea lor)

Metodică

Evaluare cunoștințe legate de jurnalismul și comunicarea de mediu (completare formular anterior începerii cursului)

Evaluare cunoștințe dobândite (ulterior cursului)

Prezentare teoretică

Studii de caz

Discuții pe temele abordate